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News

Zbrush 2021.7.1 ist erschienen!

15. September 2021 16:43

 

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Neu im Programm: FXFactory Plugins!

28. July 2021 11:02

 

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ZBrush 2021.6 ist verfügbar! Schon wieder ein neues, kostenloses Upgrade!

11. December 2020 08:50

 

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V-Ray 6 für Cinema 4D ist released!

10. December 2020 20:41

 

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iToo Forest Pack und Railclone für 3ds Max 2021 sind erschienen!

22. April 2020 17:54

 

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KeyShot 9.2 ist erschienen!

07. April 2020 12:16

 

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Phoenix FD 4.1 ist erschienen!

10. March 2020 14:57

 

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Preiserhöhung um 20% für alle V-Ray Produkte.

24. February 2020 17:29

 

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Neue Orca3D Version 2.0.12 ist jetzt verfügbar !

13. November 2019 09:39

 

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AXYZ design Family 3D People collection ist verfügbar !

11. November 2019 14:57

 

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Alle Dosch Design 3D Modelle sind jetzt auch im FBX Format verfügbar !

06. November 2019 16:27

 

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iToo Software hat ein neues kostenloses Plugin SplineOffset veröffentlicht

21. August 2019 10:16

 

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Sketchup Pro 2019 Maintenance Release 2 ist erschienen

23. July 2019 20:17

 

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V-Ray Next für 3ds Max Update 2 ist da!

05. June 2019 16:41

 

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RealFlow|Cinema 4D 3 ist erschienen!

03. June 2019 16:18

 

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RealFlow 10.5 ist erschienen!

03. June 2019 14:50

 

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V-Ray for Unreal Update 1 ist erschienen!

30. May 2019 20:21

 

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Maya 2019.1 ist erschienen!

30. May 2019 19:41

 

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Archmaterials vol. 2 jetzt bestellen und Geld sparen!

28. May 2019 19:10

 

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Archmodels vol. 216 ist erschienen!
Ladeneinrichtungen.

28. May 2019 19:10

 

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mes02_cover.jpgBody Modeling for Games with Mayan Escalante

Creating characters for games presents many challenges for the 3Dartist. Issues such as poly count, flexibility of the rig, artdirection, and the game environment itself will dictate the final lookof the character. In this DVD, Mayan continues from the head model anddesign used in Head Modeling for Games,demonstrating the tools and techniques used to create low polygoncharacters. Topics such as working from a concept design, poly count,scripts, props and topology are discussed.

Over 2 1/2 hours of lecture.

Systemvoraussetzungen beachten

Topics Covered:

  • Use of Concept Drawings in Modeling
  • Poly Count Restrictions
  • MJ Poly Tools
  • Primitive Modeling
  • Modeling the Form
  • Topology

Chapters:

01: Setting up the Scene
02: Blocking in the Body
03: Modeling Secondary Details
04: Modeling Finishing Details
05: Modeling Hands
06: Modeling Boots
07: Gear Modeling and Integration
08: Edge Smoothing and Finalizing Scene

Instructors Bio:

Mayan is a graduate of the Art Center College of Design, where hestudied illustration and entertainment design. He has worked as afreelance illustrator and is currently a character artist forElectronic Arts Los Angeles, where he has contributed concept art and3D assets for numerous projects including several games in the popular Medal of Honorseries. His work has also appeared in galleries and print. Mayan hastaught at USC and is currently an instructor at the Gnomon School ofVisual Effects.

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