Bestellung unter:

0211 30 20 56 14

oder:

sales@3dpowerstore.de


News

Zbrush 2021.7.1 ist erschienen!

15. September 2021 16:43

 

weiterlesen... 


Neu im Programm: FXFactory Plugins!

28. July 2021 11:02

 

weiterlesen... 


ZBrush 2021.6 ist verfügbar! Schon wieder ein neues, kostenloses Upgrade!

11. December 2020 08:50

 

weiterlesen... 


V-Ray 6 für Cinema 4D ist released!

10. December 2020 20:41

 

weiterlesen... 


iToo Forest Pack und Railclone für 3ds Max 2021 sind erschienen!

22. April 2020 17:54

 

weiterlesen... 


KeyShot 9.2 ist erschienen!

07. April 2020 12:16

 

weiterlesen... 


Phoenix FD 4.1 ist erschienen!

10. March 2020 14:57

 

weiterlesen... 


Preiserhöhung um 20% für alle V-Ray Produkte.

24. February 2020 17:29

 

weiterlesen... 


Neue Orca3D Version 2.0.12 ist jetzt verfügbar !

13. November 2019 09:39

 

weiterlesen... 


AXYZ design Family 3D People collection ist verfügbar !

11. November 2019 14:57

 

weiterlesen... 


Alle Dosch Design 3D Modelle sind jetzt auch im FBX Format verfügbar !

06. November 2019 16:27

 

weiterlesen... 


iToo Software hat ein neues kostenloses Plugin SplineOffset veröffentlicht

21. August 2019 10:16

 

weiterlesen... 


Sketchup Pro 2019 Maintenance Release 2 ist erschienen

23. July 2019 20:17

 

weiterlesen... 


V-Ray Next für 3ds Max Update 2 ist da!

05. June 2019 16:41

 

weiterlesen... 


RealFlow|Cinema 4D 3 ist erschienen!

03. June 2019 16:18

 

weiterlesen... 


RealFlow 10.5 ist erschienen!

03. June 2019 14:50

 

weiterlesen... 


V-Ray for Unreal Update 1 ist erschienen!

30. May 2019 20:21

 

weiterlesen... 


Maya 2019.1 ist erschienen!

30. May 2019 19:41

 

weiterlesen... 


Archmaterials vol. 2 jetzt bestellen und Geld sparen!

28. May 2019 19:10

 

weiterlesen... 


Archmodels vol. 216 ist erschienen!
Ladeneinrichtungen.

28. May 2019 19:10

 

weiterlesen... 


Gears of War Creature Design with James Hawkins

In this DVD Jay Hawkins works from start to finish on the design for a Gears of War creature called the Locust Hydra.Jay covers everything from the intial thumbnail sketch to the final rendering of the concept used for production.He explains his design process using a combination of Adobe Photoshop and Autodesk 3ds Max. Jay also delves into his experiencesin the game industry and at Epic Games, discussing what it takes to be a successful concept artist in today's ever changingand highly competitive market, and emphasizing the importance of teamwork for developing a successful game.

188 Minutes of Lecture

Topics Covered:

  • Designing for games
  • Fleshing out ideas in Adobe Photoshop
  • Using Autodesk 3ds Max to resolve the form
  • Detailing the concept
  • Painting over the 3D render
  • Working in the game industry

Chapters

  1. A Beast is Born
  2. Fleshing out Ideas
  3. Wrapping up the Initial Sketch
  4. Starting the 3D Concept
  5. Working the Model
  6. Getting into Details
  7. Finishing the 3D Concept
  8. Polishing it Off

Instructor Bio:

James Hawkins is a Senior Concept Artist at Epic Games located in Raleigh, North Carolina.He graduated from James Madison University with a Bachelors degree in fine arts. He worked at several companies includingTimeline Entertainment, Ritual Entertainment and Legend Entertainment.
In 2003 Jay joined the Epic team and has been the primary concept artist for characters, weapons and vehicles.His credits at Epic include Unreal Championship 2, Unreal Tournament 3, Gears of War and Gears of War 2.



zur Gnomon-Preisliste | zur Herstellerseite

Bestellung oder weitere Fragen unter 0211 30205630 oder per Email an sales@3dpowerstore.de